Cinta Matchmaker -bab 8-

p/s : siapa yang masih belum menjawab PMR, anda tidak digalakkan untuk membaca entry ini. 


bab 8

Terdapat beberapa buah kamera di ruang tamu, dapur, dan kedua-dua bilik tidur Safrina. Mereka sudah pun tahu berkenaan dengan talian telefon itu. Menurut penjelasan dari pihak sekuritinya, kereta isterinya bersih dari segala peranti atau kamera tersebut.

Ah! Seseorang sedang memerhatikan Safrina berpakaian dan tidur. Wanita itu memberitahunya mengenai perbualan tentang perkahwinan palsu mereka suatu masa dulu di antara isterinya dengan kawan baiknya sahaja. Besar kemungkinan, si lelaki yang berpura-pura menjadi tukang baiki telefon itu yang memasangnya. Atau mungkin seseorang telah menyelinap masuk ke dalam Safrina ketika isterinya sedang sibuk berlari di tepi pantai.

Selepas itu, setiap perbualan mereka hanyalah melalui telefon bimbit sahaja dan kebiasaannya ia berlaku di luar rumah. Walau bagaimanapun, mereka cuma sekadar berbual tentang majlis resepsi dan juga orang yang perlu isterinya bertemu kelak. Sejujurnya, mereka berbual seperti pasangan pengantin yang lain sedangkan mereka berdua masih belum mengenali antara satu sama lain lagi.

Alfie memandu sambil Safrina menunjuk arah laluan ke rumahnya.

Setibanya mereka sampai di tempat yang dituju, realiti mula mengetuk minda Safrina.

"Kuatnya awak genggam tangan awak tu," Alfie memberitahu. "Kenapa?"

"Jawapan jujur?" Safrina bertanya, walaupun tahu apa yang akan dijawab oleh Alfie nanti.

"Mestilah."

"Cium awak."

Alfie melirik seketika melalui cermin mata gelapnya dan menghala semula ke arah jalan di hadapan. "Salah ke cium saya?"

"Ya lah," luah Safrina. "Maksud saya, tak."

Alfie tergelak kecil. "Yang mana satu ni?"

"Ugh. Macam mana kalau saya tercekik? Macam mana kalau saya tak nampak meyakinkan?" Bagaimana pula kalau dia merosakkan rancangan mereka dan memberi apa yang kamera itu harapkan selama ini yang akhirnya membuatkan Alfie kehilangan segala hartanya?

Alfie mengalihkan sebelah tangan dari stereng kereta dan melabuhkannya di atas tangan isterinya yang dingin. "Safrina?"

"Ya."

"Bertenanglah. Let me take charge here."

Safrina menggelengkan kepala. Tetapi kedua-dua tangannya menggeletar di saat mereka sudah tiba di tepi rumahnya. Alfie mematikan enjin dan berpusing untuk memandang si isteri. "Jom kita masuk dan kemas barang awak."

"Awak nak terus cium saya ke bila kita dah masuk nanti?" Oh Tuhan, dia perlu tahu.. jadi senanglah untuk dia bersiap sedia terlebih dahulu. 

Alfie menggerakkan badannya ke hadapan dan membuka cermin matanya. "Sini sekejap," bisik Alfie, merenung bibir mungil si isteri.

Safrina mengengsot sedikit, memikirkan yang lelaki itu ingin berbisik sesuatu kepadanya.

Sebaliknya, Alfie merapatkan wajah mereka dan mengucup lembut bibir isterinya. 

Kehangatan itu terasa dari kepala sehinggalah ke tumit kakinya. Matanya tertutup rapat ketika dia mula merelakan ciuman dari suaminya itu. Kemudian, lelaki itu menghentikan kelakuan mereka. 

"Nak cium senang je," kata Alfie di sebalik bibir Safrina yang masih terbuka. "Nak berhenti tu yang susah sikit."

Alfie mengelap bibir bawah isterinya menggunakan ibu jari sebelum berpusing dan membuka pintu keretanya.

Safrina berdiri dengan kaki yang masih longlai dan membiarkan sahaja Alfie memegang lengannya. 

Alfie memerhati sekeliling kawasan perumahan tersebut bersama pandangan risau. "Kawasan ni nampak macam tak selamatlah bagi saya. Dah berapa lama awak tinggal dekat sini?"

"Dua tahun," jawab Safrina ketika dia membuka kunci pintu rumahnya.

Mereka melangkah masuk dan Safrina meletakkan beg tangannya di atas meja berdekatan."Saya ada simpan kotak-kotak dekat belakang rumah."

"Nanti saya ambil yang dekat dalam kereta punya."

Ketika mereka berdua melalui arah yang berlainan, Safrina mendapati dirinya sedang menjeling pada kamera yang dia tahu tersembunyi di dalam almari bukunya. Berjalan melepasi kamera tersebut, dia menuju ke dapur untuk pergi ke belakang rumahnya dan kembali semula bersama beberapa kotak dari pelbagai saiz. Dia mencampakkannya di atas meja kopi dan meninjau di sekeliling ruang tamu itu.

Alfie membeli setengah dozen kotak yang masih lagi leper tidak berlipat dan berbalut dengan plastik.

"Kotak yang bersih tu kita sumbat dengan pakaian saya lah," Safrina mencadangkan.

"Okay," kata Alfie sambil memandang ke arah anak tangga.

Safrina berjalan dahulu ke bilik tidurnya dan membiarkan Alfie membaling kotak tersebut ke atas katilnya. Alfie mengambil kotak itu satu persatu dan melipatnya menjadi supaya menjadi kotak yang sempurna. Selepas beberapa ketika, kesemua kotak itu sudah pun siap tersedia.

"Awak nak saya mula dekat mana dulu?" tanya Alfie.

"Dalam almari."

Selepas beberapa minit mengemas, Safina terus terlupa tentang kamera itu dan mendapati dirinya sedang sibuk menggeledah barang di dalam laci almarinya. Dia mencapai seutas getah rambut dan mengikat rambutnya menjadi tocang kuda.

"Perlu tak saya risau dengan kasut-kasut awak yang ada dekat dalam almari ni?" Alfie bertanya, risau.

Safrina tergelak. "Awak yang suruh saya pergi shopping kan," usiknya.

"Kalau macam tu, rasanya saya kena upah orang untuk buatkan walk-in khas untuk awak nanti." Ada tawa di dalam nada suaranya.

"Perempuan kan suka baju."

"Dan kasut, nampaknya. Ya Allah, saya tak tahu pula ada orang perlukan kasut sebanyak ni."

Safrina menyimpan seluar kecilnya ke dalam kotak dan mencari lagi. "Saya ni pendek, in case kalau awak tak perasan. I need heels to see how the rest of you live."

Alfie mendekati. "Mana ada awak pendek," katanya.

Safrina berpaling dan melihat suaminya sedang memegang sepasang kasut tinggi bertumit empat inci.

"Vertically challenged, then." Dia berdiri untuk membuktikan kata-katanya. "Nampak tak?" Di sebelah lelaki itu, kepalanya hanya bertemu setakat dagu Alfie sahaja. "Pendek!"

Mata Alfie memandang ke arah tubuh isterinya. "Saya takkan ubah apa-apa pun tentang awak," dia memberitahu Safrina. Tangannya diangkat dan ditarik getah dari rambut wanita itu. 

Jemari Alfie bersentuhan dengan wajahnya dan Safrina terus terlupa untuk bernafas. Semakin rapat tubuh itu dengan tubuhnya, semakin berkurang oksigen yang ada di dalam paru-parunya. Dia melangutkan kepala ketika Alfie merapatkan wajah dan dia membiarkan sahaja lelaki itu mengucup bibirnya. 

Alfie menjatuhkan kasut tersebut dan dipeluk pinggang isterinya, erat.

Hanya selepas kucupan itu, barulah Safrina teringat akan kamera yang sedang menghala ke arah mereka berdua. 

Safrina menjadi kaku, tetapi Alfie masih tidak melepaskannya. Sebaliknya, dia membawa tangannya ke belakang tubuh isterinya. Mendesah lembut, Alfie melepaskan bibirnya dari bibir wanita itu. Bibirnya meliar pula di tengkuk dan bahu isterinya.

"Saya rindu sangat dengan awak," bisik Alfie di sebalik rambut isterinya.

Safrina mencapai bahu lelaki itu dan mencengkamnya perlahan. "Saya pun rindukan awak juga."

Alfie memandangnya lama dan cahaya kegembiraan yang bersinar di mata itu membuatkan dia tersenyum. Apabila dia menyentuh wajah suaminya, lelaki itu tersentak dan mengucupnya sekali lagi, rakus. Alfie mungkin sekadar berlakon di hadapan kamera, tetapi dia terasa bagai semua ini adalah realiti.

"Awak tahu tak apa yang saya nak?" Alfie bertanya ketika dia menghentikan kelakuan mereka.

"Apa dia?" 

"I want us in the shower."

Safrina tersenyum malu dan membiarkan suaminya membawa mereka keluar dari bilik itu dan jauh dari mata lain yang memandang. 

Akhirnya, mereka berdua bersendirian. Tiada kamera, dan tiada mata yang menyaksikan kelakuan mereka. Alfie sekadar berdiri di penjuru bilik air, manakala Safrina pula melabuhkan punggung di atas kaunter.

"Patut ke kita buka shower tu?" akhirnya Safrina bertanya, tidak pasti bagaimana mahu memandang lelaki itu. 

Kening Alfie terangkat dan dia tersengih sumbing. "Is that an invitation?"

"Untuk kamera tu lah," laju sahaja Safrina menjawab.

Sinar kecewakah itu yang terpancar di mata suaminya? "Oh." Alfie menggelengkan kepala dan membuka pancur air. Bilik itu menjadi sejuk serta-merta.

"Gila betullah, kan?" Safrina bertanya pada suaminya, terdesak ingin tahu di mana fikiran lelaki itu melayang sekarang ini.

Alfie mengusap rambutnya ke belakang dan Safrina mula menyedari bahawa itu adalah salah satu petanda apabila suaminya sedang tertekan. "Apa yang lagi gila bila saya terlalu inginkan awak, dan berapa ramai orang yang perlu kita yakinkan yang kita memang dah bersama walaupun kita tak sebenarnya."

Safrina cuba tersenyum, untuk menenangkan hati mereka berdua. "When you put it that way, we sound certifiable."

Wap panas dari pancur air itu mula menyelebungi ruang bilik air. 

"Berapa lama kita kena duduk dalam bilik air ni?"

Alfie merenung dinding seolah-olah tempat itu menyimpan jawapan kepada persoalan isterinya. "Well, saya pun tak pasti. Lama lah kot rasanya."

Diam.

"Why are we sitting out here and letting all that hot water run down the drain again?"

Aduh.. hubungan intim tidak pernah termasuk di dalam rancangan mereka berdua. 

"Because we're both mercenaries, dan tidur bersama tak pernah ada langsung dalam rancangan kita ni. Impulsive action could ruin everything." Bibirnya sahaja yang berkata begitu, tetapi hatinya sendiri tidak mahu mendengar.

"Kita boleh ubah plan kita tu," cadang Alfie.

Badan Safrina bergetar. "Apa maksud awak?" 

Kini, senyuman Alfie semakin terserlah membuatkan matanya juga bercahaya. "Kita berdua dah besar. Saya suka awak, awak pun suka saya kan."

Fikiran Safrina menjadi tidak menentu. Apalah yang Alfie nampak di dalam dirinya ini? Berbanding dengan Daisy atau Troy.. ops, Troian, dia cumalah sekadar seekor itik berwarna hitam yang dikelilingi oleh swan putih. 

"Saya tak sukalah buat macam ni. I've never embarked on an affair with an end date in mind."

"Saya pun sama juga." Ketika Alfie bersuara, dia mendekatkan tubuhnya, tangan diletakkan di atas kaunter yang diduduki oleh isterinya.

"Right! Sebab tu lah hubungan awak selama ni memang tak pernah kekal lama kan."

"Kebetulan je tu."

"Penipu."

Mata Alfie membulat, terkejut. "Awak dah lukakan hati saya."

"Alah, it would take more than that to wound you."

Alfie melarikan jari-jemarinya di bawah dagu dan ke bibir mungil isterinya. "Awak memang dah kenal saya. Kita ada banyak persamaan, Safrina. Apalah salahnya kita buat apa je yang kita suka?"

"Awak memang selalu macam ni ke bila deal dengan orang?"

"Am I convincing you?" Tangannya menjumpai pinggang Safrina dan dia memegang erat.

"Mana adil awak tanya saya bila awak perangkap saya macam ni. Awak perasan, kan?"

"Saya tak pernah main adil-adil ni. Saya takkan main kalau saya tahu yang saya takkan menang nanti."

Itu adalah satu amaran. Dan Safrina perlu bertindak pantas. Akhirnya, dia menghentikan kelakuan Alfie. "Nantilah saya fikirkan pasal tu," dia memberitahu, sebab dia tahu dia tidak mampu menolak dan dia juga terlalu berat untuk menerimanya. 

Alfie tersenyum mesra. "Okay."

Safrina menolak dada suaminya, melompat turun dari kaunter, dan mula membuka bajunya. 

"Aik, dah habis fikir dah?"

Safrina menjulingkan mata dan mencampakkan baju tersebut di atas lantai. Walaupun dia bertindak di luar batasan, pipinya masih berubah menjadi kemerah-merahan. Malu tetapi dia perlu melakukannya juga. "Bagi baju awak," pintanya.


"Apa?" Mata Alfie meliar di tubuh isterinya. Senang sungguh nak goda kaum lelaki ini. Tayang sahaja tubuh sudah mampu membuat mereka terkelu seribu bahasa.

"Baju awak."

Alfie mengelipkan mata, dua kali, tiga kali dan kemudian dia membuka butang baju putihnya mendedahkan dada sasanya itu.

Mengelak untuk memandang tubuh lelaki itu, Safrina bergerak ke tepi dan menolak tirai mandi ke belakang. 

"Jangan mengada-ngada nak intai ye."

"Apa yang awak buat ni?"

Aduhai.. kasihan suaminya itu. Tetapi dia tidak mampu berbuat apa-apa.

"Sorry you missed it, tapi kita dah lama sangat dekat dalam bilik air ni. Takkanlah nak keluar dengan rambut kering macam ni, mestilah orang tahu. Awak jangan lupa mandi pula nanti."

"You're wicked." Kata-kata itu membuatkan Safrina ketawa.

Alfie mengusap wajahnya menggunakan kedua-dua belah tangan. "Alang-alang kita nak yakinkan diorang yang tengah tengok tu.... apa kata..."

"Oh, tak mungkin terjadi," laju sahaja Safrina menyampuk. Sesudah dia membasahkan rambut dan wajahnya, dia memakai baju Alfie, dan keluar dari bilik air secepat mungkin. Sepanjang dia mengemas segala barang keperluannya, bibirnya mengukir senyuman bahagia. 

p/s : okay, ini sahaja buat masa sekarang. minggu depan saya ada test lagi. dua test hardcore. so, saya berhenti kejap for a while. adios~ 



post signature
thank you for spending your time exploring my world :)

Tags:

Share:

2 comments

hello dear :) x salah pun baca sambil komen kan.