We Are Broken

11:10 p.m
rumah mak cik
baru habis tengok mortal instruments for the second time

assalamualaikum and hello everyone! 


aku tahu, setiap orang ada kisah dia sendiri. ada yang ada masalah keluarga, ada yang one of the family passed away. ada yang hidup dia susah sangat. ada yang dibuli. macam-macam cerita yang berlaku dekat dunia ni. so, tak ada seorang pun yang sempurna kehidupan dia.

aku broken juga.. aku tak rasa yang aku ni cantik. aku x kreatif. aku x punya kelebihan. bila tengok adik-adik puji kakak senior cantik, aku rasa offended. bila aku tengok best friend aku pandai lukis, aku rasa offended. semua benda aku rasa offended.




tapi pernah ke aku terfikir untuk akhirkan hidup ni? No! aku dah masuk 22 tahun. kenapalah aku nak sia-siakan hidup dengan bunuh diri. sebenarnya bukan manusia yang buat kita lemah macam ni. tapi diri kita sendiri.

YES. WE ARE OUR OWN ENEMY.

pernah dengar tak ayat tu? aku selalu dengar and now i completely understand it. fikiran kita yang meracuni tubuh kita. menghancurkan hati kita. sebab tu aku rasa kesian sangat dengan orang yang tamatkan riwayat dia macam tu je. 



so, yes. i am broken. we are all broken. tapi tu tak menjadikan kita lemah. dugaan macam ni yang create diri kita sekarang ni. kita maybe tak tunjuk personaliti kita yang sebenar dekat orang. tapi one day, someone will see that. someone will know. someone will understand.

jangan dipendam benda tu sorang-sorang. sebab tu aku ada blog ni. this is the place where I can be myself. where I can show people my weirdness. tapi aku takkan sesekali tunjukkan diri aku yang tengah breakdown. sebab diorang takkan react the same way like i want them to.

aku tak malu nak mengaku yang aku ni weird. sebab ini memang aku. aku tak macam orang lain. aku ada personaliti aku sendiri. kenapa aku nak ikut cara orang lain? kenapa aku nak tiru personaliti dia? it doesn't make sense to me. 

sebab kita buat baik, orang judge. kita buat jahat pun orang judge. so, baiklah aku buat hal aku sendiri. biarlah aku jadi macam ni. orang tak suka, i don't care. sebab manusia ni, sehingga ke hujung nyawa, diorang mesti ada yang x puas hati dengan kita. believe me, it's true.

I don’t care about losing people who don’t wanna be in my life anymore. I’ve lost people who meant the world to me and I’m still doing just fine.

aku cuma berharap aku ada dia juga. dia yang memahamiku. dia yang boleh menerimaku. dia yang akan menceriakan hidupku. 















post signature

Share:

0 comments

hello dear :) x salah pun baca sambil komen kan.