Dia Pun Ada Hati

Kita nampak dia kuat dan selalu menguatkan
Tapi ada masa, dia jugak perlukan bahu
untuk menangis
Mungkin, tika kali pertama kita lihat dia menangis
Tapi, Tuhan dah berkali-kali lihat dia menangis
saat bersujud di atas sejadah

Mengerti atau tidak?
Manusia tetap manusia. Dia tetap punya hati.
Hatinya tetap akan terluka walaupun dia pasang muka selamba

:)

siapa sangka,
dia yang tidak banyak bicara itu,
menyimpan seribu cerita.

siapa sangka,
wajah yang tidak beriak itu,
menahan segala rasa,
menahan rindu,
yang tidak bisa diluahkan.

siapa sangka,
wajah yang kelihatan ceria itu,
sedang menahan air mata dari keluar,
bertarung dgn diri sendiri,
lalu gagah berdiri.

siapa sangka,
dia kelihatan bahagia,
padahal jiwanya kosong.
sepi.
tidak punya teman.
cuma Tuhan tempat dia mencurahkan segala rasa,
kasih sayang,
tenang,
kuat.
hanya kerana DIA.


-lulumimo-

  


post signature

Share:

12 comments

  1. saya pon ada hati :P
    dulu2 kak ira suka gak buat nukilan hati ni
    sekarang ni kena jadi kuat gagah perkasa
    xdan nak buat nukilan dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. syukur akak dah mampu jadi kuat. saya hari-hari cuba juga untuk jadi kuat tapi perempuan. women are emotional creatures. cewah. haha..

      nanti ada masa buatlah. saya nak baca juga. ^^

      Delete
  2. Replies
    1. selamat menjalani ibadah puasa juga. :)

      Delete
  3. Ku punya hati
    salam ramadhan. terima kasih sudi ke blog saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ramadhan juga. sama-sama. ^^

      Delete
  4. Hanya Dia tahu apa yang tersirat.
    Manusia hanya nmpk yg tersurat:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. sebab tu lah apa-apa pun kena pergi berdoa dekat Dia je kan. sebab manusia hanya mampu bagi simpati, tapi DIA lah yang boleh merubah segala-galanya.

      Delete

hello dear :) x salah pun baca sambil komen kan.