Fantastic Friday .:JODOH:.

Cukuplah aku mencintai kau dalam diam tanpa engkau mengetahuinya.
Cukuplah aku ungkapkan rasa rindu itu kepada DIA tanpa engkau mengambil tahu ia.
Cukuplah segala galanya menjadi rahsia antara aku dengan DIA.

Kalau kita sukakan seseorang.
Jangan luahkan kepada orang lain.
Nanti Allah kurangkan rasa suka tersebut.
Tapi luahkan kepada Allah.
Beritahu Allah.
Sebab Allah Maha Mengetahui siapa jodoh kita :’)


I hope you fall in love
With someone who always texts back and never lets 
You fall asleep thinking you’re
Unwanted.

I hope you fall in love with someone
Who holds your hand during the scary parts of
Horror movies and burns
Cookies with you when you’re 
Too busy dancing around the
Kitchen.

I hope you fall in love with
Someone who sees galaxies in your eyes
And hears music in your
Heartbeats.

I hope you fall in love with someone who
Tickles you and makes you smile
On hard days and on easy
Ones.
But beyond all that I hope

You fall in love with someone
Who will never leave you behind
And who will never take you
For granted, someone who
Will stand by you when you’re
Right and stand by you
When you’re wrong,

Someone who has seen you at your worst
And has loved you 
Still.

I hope you fall in love
With someone who
Kisses you in the rain
And hugs you in the cold and
Wouldn’t have you any other
Way.


post signature

Share:

6 comments

  1. menyukai tak semestinya menyayangi... menyayangi tak semestinya menyintai... menyintai tak semestinya kekal abadi... yang kekal hanya milik Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm.. betul tu. ^^,

      saya ada baca satu komen masa si PDH sedih hati sebab seorang wanita. dia kata and I quote :

      janganlah terlalu bersedih sebab perempuan tu. sebab tak semestinya dia jodoh kita. penat kita mengharap dekat perempuan tu, tapi rupa-rupanya jodoh kita adalah perempuan lain.

      apa lah yang jodoh kita rasa bila kita buat macam tu kat dia.

      kita bukan sibuk mencari jodoh kita, kita sibuk menangisi jodoh orang lain.

      Delete
  2. cinta pada yang satu..

    amy, sori yang liebster award tu tak terjawab pon..heheee..kering idea..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes. itu yang penting ^^,

      it's okay. itu sekadar for fun only. hee

      Delete
  3. that is so sweet. Such a very good advice. Its open my eyes..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes, it's a very good one. sebab tu saya share kat sini. ^^,

      Delete

hello dear :) x salah pun baca sambil komen kan.