Sedih, Tak Ada Siapa Faham Aku


Saya pun ada masalah, semua orang ada masalah. Masing-2 ada masalah. Antara kecil dan besar saja.

Kadang bila Dia tu rindu,
Dia hadirkan kamu ujian.
Kerana Dia mahu lihat kamu lebih kuat.
Tapi malangnya kamu merungut.

Jika dibandingkan masalah kita,
Dengan masalah anak-2 syria, palestin dll.
Mana lebih besar ujiannya?
Adakah mereka merungut?
Adakah mereka berniat mahu bunuh diri?
Yang kematian mak,
Mati bapak, Ahli keluarga
Adakah mereka tak sedih?
Adakah mereka mempunyai tempat tinggal? 
Tak.
Sbab mereka tahu Allah ada dengan mereka.
Mereka masih tegakkan agama Allah.
Jihad fisabilillah.

Jika baru diuji dengan sedikit masalah.
Janganlah kamu merungut.
Allah melihat kamu saat kamu diuji.
Kerana orang yang diuji,
Adalah 1 dalam 1000 yang dibiarkan lalai tanpa ujian.
Tak rasa beruntung?

Jika kamu rasa tiada siapa faham perasaan kamu.
Kamu salah.
Masih ada Allah yang faham hati kamu tanpa perlu kamu mencerita kan ia.
Tapi saat kamu mencerita kan keperitan kamu.
Sedangkan Allah sudah mengetahui isi hati kamu dan apa yang kamu ingin cerita kan,
mengapa dia masih mahu mendengar apa yang kamu luah?
Kerana sayang Allah pada hambanya melebihi sayang seorang ibu pada anaknya.

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanku (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul"

[2:186]



-gadistudunglabuh-














post signature

Share:

8 comments

  1. mmg..kadang2 kita akn rasa takde sape yg faham

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. tapi takpe, ALLAH je yang lebih memahami kita. sebab tu biarlah kita mengadu dengan Dia je. Dia takkan sesekali judge kita. ^^

      Delete
  2. # feeling motivated.
    Thanx Amy:)
    Thanx berkongsi ilmu yang ada.

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. insya-ALLAH. nanti saya singgah :)

      Delete
  4. Nice sharing amy...betul tu kita ni diuji sikit je dah mengeluh. Allah uji kita sebab Dia nak kita ingat Dia.

    ReplyDelete

hello dear :) x salah pun baca sambil komen kan.