Fantastic Friday .:PHOTO:.

nurdiyanaruslan:

Yakin. Sabar. Tabah. Usaha. Tawakal. Redha. Sesuatu yang telah ditetapkan adalah milik kita. Akan sentiasa menjadi milik kita. In sha Allah. Kita hanya perlu yakin dan berdoa agar ianya tidak berubah hak milik. In sha Allah. Mudahmudahan.. Picture by: Haslinda Alias
 
Orang bukan faham pun apa kita rasa.
Kita menjerit lah.
Menangis lah.
Orang tetap tak rasa dan tahu.
Melainkan Dia.

Tapi kita ni.
Tetap juga nak utamakan manusia melebihi Dia.
Walhal nya ujian dan masalah itu adalah kasih sayang Dia pada kita.

Luah lah pada Dia.
Kenapa perlu manusia.
Mungkin Allah tak beri respon yang memuas kan. Gitu?

Tidak.
Allah tu Maha memahami.
Mengetahui.
Setiap corong dan celah yang kita sembunyikan sakit itu pun Dia tetap tahu dan rasa.

Tapi.
Dia minta kita kuat.
Bukan minta kita lemah.
Bukan juga minta kita bersangka buruk padaNya.

Berdoa lah.
Bersujud lah.
Dengan berdoa dan bersujud itu.
Dia akan berikan kita kekuatan yang luar biasa.
 
kak pijah
 
 
post signature

Share:

8 comments

  1. Hati manusia itu berbolak-balik sifatnya. Jadi, serah segala pada Allah. :)

    ReplyDelete
  2. Setuju amy! Allah maha berkuasa dan mengetahui segala galanya mengadulah kepada nya pasti ada jln penyelesaian nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. indeed. sedangkan ALLAH yang mencipta kita. jadi maknanya DIA lebih tahu tentang apa yang kita mahukan ^^,

      Delete
  3. betul... org tak faham hati kita... hanya Allah yang faham isi hati kita... just berserah je pada Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju. sebab ALLAH je boleh nampak hati kita ni :) manusia hanya mampu menilai dari luaran sahaja.

      Delete

hello dear :) x salah pun baca sambil komen kan.