Kenapa Kita Jatuh




post signature

Share:

52 comments

  1. Betul3.. rasa nk repost balik je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe. boleh je kalau nak repost balik

      Delete
  2. I see... tapi kadang2 kita tak sedar pun kan.. sampailah ia hilang dari kita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul. benda ni memang akan sentiasa berlaku dekat kita... hmm

      Delete
  3. manusia kdng2 slalu lalai. sbb tu la Allah uji supaya kita sentiasa ingat dia :)

    tag you!
    http://firzanahazhar1.blogspot.com/2014/11/first-giveaway-by-eilya-maisara.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul. ALLAH uji sebab DIA sayang kita :)

      mekasih! ^^

      Delete
  4. Betul tu Amy... setuju sgt2. Setiap ketentuan pasti ada hikmahnya.. subhanallah...

    ReplyDelete
  5. betul tu Amy. kdg2 kita yg x sedar. hurmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasalah manusia kan. terlalu kejar kebahagiaan dan kemewahan, sampai lupa apa yang ada dekat bawah, sebab tu terjatuh

      Delete
  6. gambar kat atas kanan tu cantik..tergoda tgk..lagi2 si kucing tu..ehem.....
    Allah rancangkan sesuatu utk kita(*yg lebih baik..) dengan ujian yg diturunkan kepada kita. di situ baru kita tahu ttg satu kebenaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. sebab tu saya pkai gambar tu :P

      ye betul. bila dah datang ujian, kadang2 baru nampak benda yang berlaku depan mata

      Delete
  7. hihi kadang kadang Allah nak kasi pengajaran secara halus. Dia suruh kita sedar sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. harapnya kita tersedar lah bila kita dah terjatuh tu ^^

      Delete
  8. dlm idup kita ada ups and down..kdg2 bila kita berada di atas, kita lupa & lalai..Allah uji kita supaya kita sedar akn kesilapan kita..semoga kita sentiasa muhasabah diri & dekat diri dengan Nya..insyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju. in shaa ALLAH sama-sama muhasabah diri.

      Delete
  9. Blog makin cantiklah!!!
    geram akak tengok blog amy nih!

    ReplyDelete
  10. Terima kasih kerana beri semangat ketika tengah jatuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama kita bangkit balik ye acik ^^

      Delete
  11. Dari jatuh lah kita belajar mengenai kesakitan dan kekuatan untuk kita lawan sakit tu kan? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. kalau x, sampai bila kita xmerasa kesakitan tu ^^,

      Delete
  12. Kerana hidup ini bagaikan roda yang berputar. Tatkala kita diatas jangan lupa saat kita di bawah sehingga melalaikan.
    Tatkala kita jatuh jadikan kegagalan kita sebgai pengajaran. Gagal mengenal pasti kegagalan bakal menempah kegegalan lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. indeed. jangan pernah berbangga diri bila berada di atas sebab yang kat bawah tu dulu selalu menolong kita untuk naik ke atas..

      Delete
  13. wuwuwuwu. betul2. maybe ada salah silap yg kita buat yg kita tak sedar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. sebb tu ALLAH nk tnjuk balik kan ^^,

      Delete
  14. Betul. Ada hikmahnya bila jatuh. Dok ralit pandang atas, kita lupa apa yang ada di bawah :)

    ReplyDelete
  15. mungkin ada yang kita tertinggal semasa kita naik.

    ReplyDelete
  16. Btl tu amy... pttnye kite bljr bile kite jtuh.. bkn slhkn tkdir...

    ReplyDelete

hello dear :) x salah pun baca sambil komen kan.