Andai Ada Jodoh Bersama


Apabila dua orang telah digariskan untuk dapat hidup bersama…

Maka sejauh apapun mereka,
Sebanyak apapun rintangan yang menghalangi,
Sebesar apapun perbedaan diantara mereka,
Sekuat apapun usaha mereka untuk menghindarkannya..

Meski mereka tidak pernah komunikasi sebelumnya,
Meski mereka sama sekali tidak pernah membayangkan sebelumnya…

Tetap saja mereka akan bersatu,
Seakan ada magnet yang menarik mereka,
Akan ada hal yang datang untuk menyatukan mereka berdua akan Ada suatu kejadian yang membuat mereka saling mendekat dan akhirnya bersatu.

Namun…
Apabila dua orang telah ditetapkan untuk tidak berjodoh…

Maka sebesar apapun usaha mereka untuk saling mendekat, Sekeras apapun upaya orang disekitar mereka untuk menyatukannya,
Sekuat apapun perasaan yang ada diantara mereka berdua,
Sebanyak apapun komunikasi diantara mereka sebelumnya…

Akan ada hal yang membuat mereka akhirnya saling menjauh,
Ada hal yang membuat mereka saling merasa tidak cocok,
Ada hal yang membuat mereka saling menyadari bahwa memang bukan dia yang terbaik,
Ada kejadian yang menghalangi mereka untuk bersatu bahkan kalau mereka diikat sekalipun pasti akan terlepas ikatan itu…

Yakinlah dengan segala ketentuan yg diberikan oleh ALLAH,
Apa yg telah Dia gariskan,
Yang telah ditulis oleh ALLAH dalam Kitab-Nya..
Adalah yang TERBAIK untuk kita karena ALLAH-lah yang Maha tahu apa yang TERBAIK buat kita..

Karenanya, jika kita tidak mendapatkan suatu hal yang kita inginkan,
Itu bukan berarti bahwa kita tidak pantas untuk mendapatkannya,
Namun justru bererti kita pantas mendapatkan yang lebih baik lagi…

Yakinlah..
ALLAH akan memilihkan yang Terbaik bagimu dan menggantikan kehilangan itu dengan yang lebih baik lagi menurut pilihan-Nya

wallaahu’alam bish showaab
 


dalam proses nak edit template, tak ada idea nak update apa. hehehe


post signature

Tags:

Share:

11 comments

  1. kita merancang, Allah merancang, sesungguhnya perancangan Allah lebih baik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboiiii... matangnya komen KC... tak macam budak 16 tahun pun...
      kikikikikikiiii.... :p

      Delete
    2. ahahahaha. kc dah matang :P

      Delete
  2. perancangan Allah sebaik-baik perancangan. Teringat kata-kata senior saya...seorang yang kau sayang, kalau ditinggal pergi...jauh ...jika dia datang kembali...itu jodohmu

    ReplyDelete
  3. Jodoh itu rahsia Allah. Dan Allah itu Maha Adil, dijadikan pasangan kita itu melengkapi diri kita juga. Yg panas bertemu yg sejuk, yg keras bertemu yg lembut. Seperti mana yg dijanjikan olehNya; perempuan yg baik utk lelaki yang baik dan begitu juga sebaliknya.

    Yg penting, perbaiki diri hiasi peribadi. Semoga bertemu yg terbaik ye cik Amy ^_^

    ReplyDelete
  4. hahahahaha... bagus perkongsian ni.. membuatkan akak yang dah berkahwin ni semakin yakin bahawa jodoh yang dituliskan oleh Allah s.w.t. ni adalah jodoh yang terbaik untuk akak... alhamdulillah...

    semoga Amy bertemu dengan jodoh terbaik Amy juga satu hari nanti ye.... :)

    *apa-apapun Aditya Roy Kapoor akak punya tau.....!!aiiippp....aaiiippp.....!! jangan ngorat ehh....*

    ReplyDelete
  5. Jodoh pertemuan, ajal maut ditangan Allah.. Pasti akan dikurniakan yg terbaik sesuai dgn kita.. in shaa Allah..

    ReplyDelete
  6. betul...setuju..Allah lebih tahu yg mana lebih baik utk kita

    ReplyDelete

hello dear :) x salah pun baca sambil komen kan.