Kali Pertama Jadi Babysitter

Pengalaman jadi babysitter

11:15 a.m
rumah
makan
 
assalamualaikum and hello lads!
 
http://www.babysittersnow.com/wp-content/uploads/2012/08/babysitter-questions.jpg
 
alkisahnya semalam bibik yang menjaga rumah dan mengasuh adik-adik sepupu aku sudah pun berhenti. sebab dia dah lama sangat bekerja dekat sini. bukan senang nak jumpa pengasuh yang bagus. 
 
disebabkan makcik and pakcik aku bekerja, tugas menjaga budak-budak, nenek aku rela hati menjaga. ala, rumah kami semua dekat je. tapi bila nenek aku pergi mengaji atau pergi mengajar, aku akan ditugaskan buat sementara waktu menjadi babysitter.
 
adik-adik semua dah besar. bayangkan bila dah lama x jaga budak kecil, tiba-tiba kena jaga. sabar je aku. hahahaha. otak budak-budak sekarang ni, kadang-kadang susah kita nak jawab soalan mereka. 
 
mentang-mentang rumah dekat, kerja dia asyik nak balik rumah sendiri je.
 
mai : kaklong, adik nak balik rumah.
aku : kenapa? bukan ada orang kat rumah. bibik kan tak ada dah.
mai : adik nak tengok tv dekat rumah
aku : sini pun ada tv juga. kat sana tak siapa-siapa nak jaga adik. nanti adik sorang-sorang.
mai : tak apa. adik boleh jaga diri sendiri. kaklong jangan risau
 
amboi, aku kecil-kecil pun tak cakap pandai jaga diri sendiri. sabar je. nasib baik tak menangis. sibuklah kasi dia main warna-warna buku. kasi tengok cerita Barbie. kasi tengok Upin Ipin. nak kasi mainan tak ada, adik-adik bawah aku yang bongsu bongsu semua lelaki.

http://www.childfreechic.com/wordpress/wp-content/uploads/kindercrap_01.jpg
credit to www.childfreechic.com
 
harini pun kena jaga juga. tak tahulah nanti macam mana. hahahhahaha. umurnya dah masuk 5 tahun.  lepas ni aku kena sorokkan kunci, kata kunci hilang. kalau tak, mau dia keluar je terus p balik rumah. 
 
post signature

Share:

28 comments

  1. Adeh lawak , sabar jelah .. Budak budak haha

    ReplyDelete
  2. Haha kena ayat tu ngan budak budak boleh sentap oo

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xpe... memang sentap. ayat, bukan main

      Delete
  3. haha! bebudak nowdays mmg gitu.. ade je ideanyer tau.. tp percayalah, yg tu lah yg kite plg rindu bile dorang takde :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju. nanti asyik duk fikir je apa diorang buat kan. hehe

      Delete
  4. kak gee pun part time babysitter sekarang. ya allah pening kepala jaga budak hyper active macam Jebat. dok ottomen 24 jam.. asyik2 nak berlawan je kerja dia.. sabar ajer laaa cik amy.. asam garam jadi babysitter.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh, kak Gee babysit Jebat eh. budak lelaki pnya hyper dia mesti kalah budak-budak perempuan. berlawan :OOO

      tu la. xpela. harini nenek pula jaga dia. hehe

      Delete
  5. pandai jaga diri katanya....pandai menjawab tu...mesti perempuan kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha. ha'a kak JM, perempuan. ada je ayat2 dia... adoi.

      Delete
  6. berapa lama Amy jaga tu...kalau 4-5 jam mesti bosan kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. dari dia balik sekolah kul 11 sampailah kul 5 ppetang. hehehe

      Delete
  7. kak long garang ku amy hihi, sebab tu mai nak balik rumah sendiri :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehehe... garang eh? :O dia lagi garang kak ana.. kita yang takt nak marah dia. hahaha

      Delete
  8. dah lama tak dikelilingi budak2 kecil. lagi2 jadi anak bongsu, takde adik T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo ye ke.. hehehe.. kalao anak bongsu, nanti adalah anak buah tu. hehehehehe

      Delete
  9. sabar jelah...kalau anak sedara akak, bukak kan je kartun, tak pun game..kalau kita kecik-kecik dulu, parents lambakkan mainan je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha. hp saya xde game.. berat hp nanti... tau xpe. ni pun semalam saya kasi je maiann budak lelaki. nasib baik dia main je. hahaha

      Delete
  10. Anak2 skunk kecik2 dh pndi b'dikari.... Kalau dia nangis naya LA Amy,.....:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehhee... tu la. kalo dah start nangis, susah nak berhenti. tension betul

      Delete
  11. jadi babysitter laa paling best

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha. tapi banyak dugaan. adeh

      Delete
  12. Budak-budak sekarang memang banyak sangat ragam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'a... tapi agaknya kita dulu pun sama kan. hehe

      Delete
  13. Bukan main lagi dia nak jaga diri sendiri ye :)

    ReplyDelete
  14. Hehehee... sabar jelah Amy.. :)

    ReplyDelete
  15. bagusss... praktikal dulu nanti ada anak sendiri dah senang... ehemm... :)

    ReplyDelete

hello dear :) x salah pun baca sambil komen kan.