#Cabaran20Hari .:Pengalaman Sahur:.

 Pengalaman Sahur

 
assalamualaikum and hello lads!
 
http://i0.wp.com/s3-ec.buzzfed.com/static/2014-06/27/17/enhanced/webdr11/enhanced-20169-1403903190-12.jpg?resize=625%2C200
 
harini sudah masuk #Cabaran20Hari yang kedua. siapa dah buat cabaran pertama? alhamdulillah. terima kasih sebab sama-sama sertain cabaran ini. okay, mari sambung cabaran seterusnya pula.
 
 

pengalaman sahur

honestly, aku bukan peminat kisah-kisah lama. benda yang dah berlaku, aku simpan rapi di sudut memori dan tak mahu kuingat kembali. ceh, macam memori pahit pula kan. it's just me. aku memang fiil macam ni. so, apa yang aku ingat. aku share je lah dekat sini ye. 

pengalaman sahur semasa kecil


budak kecil kan. siapa suka bangun pagi-pagi buta gitu. memang duduk depan makanan pun, mata tetap tertutup rapat. hahahaha. bila ummi suruh makan, baru makan. tangan bergerak, mata masih tak terbuka. 

sahur dekat rumah best sebab macam-macam ummi akan masak. kadang-kadang hangatkan lauk malam semalam. sebab masak pun pukul berapa kan. tak baik membazir pula. aku tak pastilah aku ada ke tak suka sahur masa kecil dulu. 

pengalaman sahur di mrsm


ini aku ada ceritakan dekat entri sebelum ini. syok lah juga. merasa bersahur di tempat lain. sangat jauh dari keluarga. family di Shah Alam, aku di Penang. sedih betul. kisah sahur di mrsm boleh baca di sini.


http://38.media.tumblr.com/576fdd4b156885ffdf671a527a099360/tumblr_nbfkbku6SU1s93fnoo1_500.gif

pengalaman sahur di uniten


inilah saat di mana aku malas sangat nak bangun. melainkan kalau kawan serumah kejut, barulah aku bangun. kalau rasa aktif, aku makanlah berat sikit. sem ni makan tamar, salad, coco crunch dan roti. kalau malas, minum air masak dan tamar sahaja. lepas tu tunggu subuh dan kroih kroih.. 

zzz...

http://41.media.tumblr.com/e9dd25fba25ac0549a13f0da39c401f1/tumblr_n7wgxhztPU1rs66kso1_1280.png

adios~
 
 
post signature

Share:

16 comments

  1. zaman belajar dulu akak sanggup tak sahur sebab nak daptkan nikmat tidur tu..huhu.bangun, minum air n kurma sebijik dua terus tidur balik cam Patrick dalam gif atas ni..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. perghh nak dapatkan nikmat tidur tu hahaha

      Delete
    2. Tidur tu macam sangat berharga sedangkan sahur itu ada keberkatan

      Delete
  2. Makin meningkat umur makin berbeza waktu nak bersahur.. ;)

    ReplyDelete
  3. dulu kechik2 tak paham sangat rahmat dan pahal bangun sahur..
    bangun pun nampak sangat terpaksa.. sebab tu makan pun sambil mata lelap..

    sampai satu hari mak kata "makan la cepat2 lepas tu sambung tido. tak sanggup tengok kamu tersengguk-sengguk. potong selera org nak makan"

    oppppssss.... :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi betul waktu kecil hanya nak tido saja

      Delete
  4. pengalaman sahur lepas kawin dan ada anak nanti cmne lah kan kan kan emm emmm hehehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengalamannya mungkin akan lain sikit kak eny

      Delete
  5. Saya dekat sini juadah berbuka tu la juadah sahur saya juga. Tak tahulah nak rasa sedih ke macam mana. hehehehe.

    ReplyDelete
  6. tunnggu kc call kejut sahur!hahahaha

    ReplyDelete
  7. Masing masing punya pengalaman tersendiri kan. Itulah kenangan yang tak mungkin akan datang kembali dan ianya akan kembali pada anak anak kita pula

    ReplyDelete

hello dear :) x salah pun baca sambil komen kan.