#Cabaran20Hari .:Resepi Hidangan Sahur Ringkas:.

 Resepi Hidangan Ringkas

 http://specialdocs.com/wp-content/uploads/2011/01/custom_buffet_italian_salad_m.jpg
 
assalamualaikum and hello lads!

 
resepi hidangan sahur paling ringkas.
 
hmm. ini senang. sebab hidangan aku paling ringkas adalah salad sahaja. hahaha. tu aku biasa makan dekat uniten. malas nak masak. 
 
so resepi dia apa? cuma salad, baby tomatoes, baby carrot, thousand island dan mayonnaise. gaulkan semua dan makan! :D
 
Kelebihan makan salad:
 
1. Eat salads for the fiber
2. Eat salads for the Health Benefits of Fruits and Vegetables
3. Eat salads to cut calories and increase satisfaction
4. Eat salads to get smart fats. 
 
makan salad nampak simple. tapi dari kajian yang aku baca, makan salad boleh menghilang rasa lapar sebab dia akan kasi tenaga lebih dari kita makan makanan nasi dah kuah berminyak. 
 
 
post signature

Share:

27 comments

  1. memang resepi yg ringkas dan mudah. campur gaul dan terus makan.

    ReplyDelete
  2. perrgghhh...!! mesti kulit cantik ni makan salad je selalu... :)

    ReplyDelete
  3. hamboi kelass makan salad time sahur hihihihi.. ok lah fiber banyak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aippp...!! KC apa ni.. apa ni....?
      di bulan Ramadhon tolong guna perkataan yang manis2 sahaja.... :p

      Delete
  4. hi amy...bila nak sahur same....eh....salah soalan.....mapuuuuuunnnnnnnnnnnnnn

    ReplyDelete
  5. Salam...Amy
    Wahhh makan salad jer...
    jom tgk resepi Bonde : http://kumahuitu.blogspot.com/2015/06/cabaran20hari-yang-ke-3-resepi-hidangan.html

    ReplyDelete
  6. memang ringkas betul menu Amy J.. apapun selamat berjaya mengharungi cabaran nih..

    p/s akak tag Amy J untuk GA nih.. http://izzeyda.blogspot.com/2015/06/ga-raya-2015-blog-jaket-biru.html

    ReplyDelete
  7. Saya suka salad sebab senang nak ehem ehem hahaha. Tapi kena ada nasi juga, perut orang melayu huhu

    ReplyDelete
  8. Ok Amy... you win memang paling ringkas, tak yah masak pun.I like haha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha kan.ringkas tapi kc tak suka kihkih

      Delete
    2. memang ringkas Kak Ana... tapi kalau ain ikut mcm Amy ni, alamatnya kul 10pg perut dah krukk kruukkk kruuuukkkk.... :p

      Delete
  9. boleh try ni :)
    Terima kasih efg sebab bagi sokongan pada Nani. In sha allah sikit2 saya bina balik semangat diri :)

    ReplyDelete
  10. wah sedapnyaa! *tutup mulut hahahaha

    ReplyDelete
  11. sedapnya..kak ummul suka juge nihhhtpi lama tak buat..

    ReplyDelete
  12. kalau akak makan salad je, pas subuh lapar dah..tapi manalah tau..boleh try nanti.untuk puasa sunat jelah try..hehe

    ReplyDelete
  13. Salad memang sangat ringkas :)

    ReplyDelete

hello dear :) x salah pun baca sambil komen kan.