#Cabaran20Hari | Kuih Kegemaran Bulan Puasa

Kuih Kegemaran Bulan Puasa

assalamualaikum and hello lads!
 
okay, move on to the next challenge. apa dia? meh kita ushar. 
 
 
hmm.. sebut pasal kuih kegemaran ni. satu kuih je bertandang dalam fikiran aku. apa dia? AKOK. adakah akok dalam kategori kuih? ye lah kan? hahahaha. sedap akok ni. sejak dari kecil, memang diajar makan akok. sampai sekarang lah minat kuih akok. 
 
credit to wendyinkk.blogspot.com
 
dekat kawasan kampung aku ni, ada satu makcik yang jual makanan-makanan Kelantan, so senang sangat nak mencari akok. kalau dia tak ada, memang susah sungguhlah weyh. nak buat memang tak lah. tak reti mak. 
 
selain akok, apalagi kuih yang aku minat? hmmm. aku sebenarnya tak ada kegemaran. seriously. aku makan je segala makanan yang tak berapa manis. kalau manis sangat, kena ada air mineral di sisi. 
 
oh samosa!! aduhai. dapat samosa ni, memang sedapnyaaaaa... lagi-lagi samosa yang inti dia pakai otak-otak. okay, dah terliur. ada sesiapa tahu dekat mana jual? dekat depan admin ni macma tak ada je. hmmm..
 
credit to foodgawker.com
 
okay tu je dua jenis kuih yang menjadi kegemaran aku. tak banyak kan. kalau aku kaya, benda pertama aku nak beli adalah makanan. hahahahahahahahahahaha.. okay dah merepek. 

selamat malam. adios~
 
 
post signature

Share:

16 comments

  1. Akak pun suka akok. Suka bahagian tepinya tu :)

    ReplyDelete
  2. Akak pun peminat kuih akok jugak. Kalau dapat makan, seketul memang tak cukup.

    ReplyDelete
  3. ohhh..minat kita tak sama...hahahahaa

    ReplyDelete
  4. Akak pun suka samosa.....
    kalau kuih manis..suka agar2 yg telah disejukkan...ppperrrgggghh

    ReplyDelete
  5. samosa sedappppppp... yummy... same la.. kalau kaya nak beli makanan dulu..hahah.. >.<

    ReplyDelete
  6. besnya kalau dapat makan samosa buatan amy.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. samosa buatan Mas pun sedap juga agaknya kaaannnn... hehehehe.. :)

      Delete
  7. Samosa tu memang feveret! Tapi payah nak jumpa yang betul betul sedap

    ReplyDelete
  8. sedapnya samosa...akk terliur amy.... pestaim akk dengar kueh akok ni... btw kueh feveret akk kueh seri muka dgn karipap... biasa2 betul kueh feveret akk kan...kehkehkeh

    ReplyDelete
  9. sedapnyaa akok dengan samosa.....

    ReplyDelete
  10. Uhh saya perasan ramai blogger yang main dok cabar mencabar ni .. hehehe.. lepas ni leh buat cabaran siapa khatam Quran awal .. :)

    Terbaiklah korang ... tahniah memeriahkan cabaran20hari

    ReplyDelete
  11. akok kalau panas-panas memang berdesup masuk mulut.. aroma tu.. perrrggghhh...!! :)

    ReplyDelete

hello dear :) x salah pun baca sambil komen kan.