Kisah Lucu Dua Nenek Ke Masjid

 Kisah Lucu Nenek

 

11:58 p.m
rumah
tidur

assalamualaikum and hello lads!
ha, sebenarnya kisah lucu ni aku dengar daripada mulut nenek aku sendiri. ummi aku pun ada sebut-sebut juga, memang kelakar bagi aku. bagi korang, aku tak pastilah. hahaha. 

1. Kisah Berdarah yang Memilukan


ada seorang nenek ni, kawan kepada nenek aku. kebetulan lepas subuh, nenek tu hanya berjalan seorang diri. bayangkanlah subuh-subuh kan memang gelap. mungkin sebab sudah terbiasa berjalan seorang diri, maka haritu tak disangka malang tidak berbau.

masa sedang berjalan, tak perasan longkang dekat tepi, then nenek tu terjatuh ke dalam. kesian. sampai berdarah 1/4 daripada telekung tu. mungkin jatuh bahagian muka dahulu. then, sebab tak larat, nenek tu keluar dari longkang dan duduk situ sendirian.

disebabkan tak ada handphone, nenek tu hanya berdoa sahaja menanti sesiapa yang lalu lalang dekat situ.

yang kelakarnya bilamana ada seorang lelaki naik motor terkejut tengok nenek tu. kenapa? bayangkanlah. lepas Subuh, dengan hanya bertelekung, lepas tu berdarah pula meminta tolong di tepi jalan. perlu atau tak dia tolong?

cepat-cepat lelaki tu larikan diri dengan motornya. aduhai. tiba-tiba dia patah balik and bawa satu kotak leper untuk nenek tu duduk. agaknya dia nak tolong, tapi takut nenek tu berubah fizikal ke. dia yang gelabah karang kan. hehe. nasib baik akhirnya ada yang menolong.

2. Nenek naik skuter elektrik


korang tahu tak skuter yang budak-budak naik tu? yang duk seret pakai kaki tu kan.  ha, seorang nenek ni pun naik skuter juga. cuma yang pakai elektrik tu.

 
part mana lucunya? bila nenek tu membawa skuter laju-laju dengan memakai telekung. bayangkan kita yang naik kereta, tiba-tiba ada seorang nenek bukan main laju lalu sebelah kita. mahu tak terkejut? terbrek aku dekat situ. 
 
ha, tu sahaja ceritanya. tak kelakar? tak apa. saje je nak berkongsi. 
 
okay tu sahaja. till fingers meet keyboard again. 
 
 
 
post signature

Share:

12 comments

  1. Kahkahkah...klakar la bile bygkn situasi tu..boleh plak nenek tu duduk situ kn tunggu org tolong. Xtfikir kot org fikir lain..heehehe..mula2 ingt nk kesian pstu jdi lawak plak...

    ReplyDelete
  2. aiyak ~gerun baca cerita nombor dua...

    ReplyDelete
  3. Nenek naik skuter tu serius comel, hehe :p

    ReplyDelete
  4. kesian nenek tuuu. luka2. tapi kalau lela pon lari kalau nampak macam tuu

    ReplyDelete
  5. kalau tak nmpak skuter, tentu ingt antu terbang..hehehe

    ReplyDelete
  6. power ah nenek tu balance naik skuter ;D

    ReplyDelete
  7. Seriau la kalau betul-betul jumpa walaupun bila baca rasa macam kelakar. hehe.

    ReplyDelete
  8. adoi la..nenek oh nenek..terbayang kalau Mak akak yang naik skuter tu, pastu bawak laju..memang terkujat orang yang nampak lembaga putih melintas

    ReplyDelete
  9. hehe...adehh..boleh bayangkan kedua situasi tu
    akak penah kena sekali masa tu nak pergi kuliah

    gerak pagi dari rumah sebab kuliah pukul 9
    lepas subuh terus gerak...nak naik bas kena awal
    gelap lagi time tu

    sekali nampak ada benda putih laju aje lalu depan akak
    jatuh buku akak pegang sebab tekejut...hehe
    rupanya makcik tu pakai telekung balik masjid

    ReplyDelete

hello dear :) x salah pun baca sambil komen kan.